Prodajni klic kontrolni seznam je ključni vodnik za uspeh v prodaji, vključno s koraki kot so iskanje stikov, razumevanje strank, priprava ponudbe, identifikacija odločevalcev, določanje proračuna ter časovnega okvira za sklenitev posla.
Opravljanje prodajnega klica je lahko živčno parajoče, še posebej, če to počnete prvič. Ne skrbite – tukaj smo, da vam pomagamo. Ta kontrolni seznam vam ponuja priročen seznam opravil, tako da ničesar ne zamudite. Začnimo.
Za uspešen klicni sestanek gre le za pripravo. Zato je koristno uporabiti kontrolni seznam prodajnih klicev, da zagotovite, da ste pred sestankom pokrili vse, kar potrebujete.
Kontrolni seznam prodajnih klicev ima številne prednosti – pomaga vam ostati organiziran in zagotavlja, da pokrijete vse ključne točke v svojem procesu ali po potrebi opravite prilagoditve. Poleg tega povečuje vaše zaupanje v prodajne klice.
Ko ste novi v prodaji, vam kontrolni seznam prodajnih klicev pomaga zapomniti, kaj morate reči in narediti med in po sestanku ali klicu. Ne glede na to, kako izkušeni ste, vam lahko vedno pride prav in vam pomaga ostati organiziran.
Ko upravljate prodajno ekipo, si lahko pomagate s kontrolnim seznamom prodajnih klicev člani vaše ekipe se pripravljajo na svoje sestanke. Uporabite ga lahko tudi za spremljanje napredka vaše ekipe in prepoznavanje področij, kjer potrebujejo izboljšave. Kontrolni seznami lahko pomagajo tudi pri prepoznavanju ozkih grl v prodajnem procesu.
Tisti, ki delajo v prodajnih operacijah, lahko uporabijo kontrolni seznam prodajnih klicev, da izboljšajo učinkovitost sestankov svoje ekipe. Dobro oblikovan kontrolni seznam lahko tudi pomaga skrajšati čas, ki ga vaša ekipa potrebuje za priprave na sestanke, da se lahko osredotoči na prodajo.
Lastniki podjetij lahko uporabijo kontrolni seznam prodajnih klicev, ki jim pomaga sklepati več poslov. Obsežen kontrolni seznam prodajnih klicev jih bo spomnil na vse ključne točke, ki jih morajo obravnavati med sestanki. To jim omogoča, da se osredotočijo na igrišče.
Bistvo je, da je kontrolni seznam prodajnih klicev dragoceno orodje za vsakogar, ki si prizadeva biti uspešen v prodaji.
Imeti programsko opremo za pomoč strankam, integrirano s CRM, je odlično izhodišče za prodajne predstavnike. Tako lahko na enem mestu vidijo vse interakcije strank in z njimi povezane podatke.
Za pridobitev najnovejših informacij o potencialni stranki, preden opravite klic. Prodajni zastopniki lahko uporabijo podatke o strankah v svojem CRM, da pridobijo informacije, ki vključujejo pretekle interakcije, zgodovino stikov in podrobnosti računa. Če imate te informacije vnaprej, lahko prodajnim predstavnikom pomagate, da prilagodijo svoje predstavitve in imajo bolj smiselne pogovore s potencialnimi strankami.
Z vgrajenim CRM-jem LiveAgenta si lahko ogledate zgodovino interakcij vaše stranke s podjetjem. Ogledali si boste lahko vsa pretekla sporočila in podrobnosti o vsaki interakciji, vključno s kontekstom, kanalom in prejšnjimi pogovori.
Prav tako lahko napišete zasebne opombe po meri o vsaki stranki, da zagotovite, da ne boste zamudili nobene podrobnosti.
Če še nimate LiveAgenta, ni problema. Še vedno lahko uporabite našo brezplačno 14-dnevno preskusno različico, da dobite občutek o delovanju programske opreme in ugotovite, ali je primerna za vaše podjetje.
Prejšnje interakcije vam dajo veliko vpogleda v to, kako pristopiti k stranki v prihodnosti.
Raziskava pred klicem vam pomaga preprečiti ponavljanje istih napak, vam daje idejo o tem, katerih tem se morate izogibati, in vam pokaže, katera področja so najbolj pomembna za vaše stranke. Ti vpogledi vam lahko pomagajo prilagoditi vaše prodajne predstavitve, da boste bolje izpolnjevali potrebe svojih strank ter zgradili zaupanje in verodostojnost.
Če s stranko delate prvič, povprašajte svoje prodajne predstavnike ali sodelavce o morebitnih prejšnjih stikih z njimi. Pri upravljanju prodajne ekipe razmislite o uporabi CRM-ja, ki vključuje pretekle podatke o strankah, da boste lahko bolje razumeli njihovo preteklo vedenje.
Od LiveAgenta prejmete pomembne vpoglede v univerzalni nabiralnik, ki pod eno streho združuje vstopnice iz več kanalov.
Če boste vedeli več o svojem potencialnem partnerju, boste bolje razumeli njegove potrebe in motivacijo.
Pomaga vam prilagoditi vašo predstavo in pokaže, da ste zainteresirani za spoznavanje potencialnih strank. Odkrivanje tega ozadja vam daje veliko namigov o tem, o katerih temah bi razpravljali. Če imate dovolj informacij, lahko podpirate tudi personalizacijo, kar je bistvenega pomena, če želite zgraditi zaupanje s svojim potencialnim partnerjem.
Vprašajte jih neposredno. Njihovo podjetje lahko raziščete tudi na spletu, če želite izvedeti več o njihovih izdelkih in storitvah. Če uporabljate CRM, si oglejte kontaktne podatke potencialne stranke, da vidite, od kod prihaja in kakšno delo opravlja.
LinkedIn je zmogljivo omrežno orodje, ki vam lahko pomaga izvedeti več o vaših potencialnih strankah.
Pomaga vam videti delovno zgodovino potencialnih strank, razumeti njihovo trenutno vlogo in pridobiti predstavo o njihovih interesih. LinkedIn lahko uporabite tudi za iskanje pogostih povezav.
Na voljo je nekaj možnosti za preverjanje dejavnosti potencialne stranke na LinkedInu. Lahko greste neposredno na njihovo stran LinkedIn ali uporabite orodje, kot je Sales Navigator, da poiščete njihov profil in si ogledate dodatne informacije o njih. Če uporabljate CRM, si lahko neposredno od tam ogledate tudi profile svojih potencialnih strank na LinkedInu.
Ključnega pomena je, da se začnete pripravljati od trenutka, ko stranko obvestite o dnevnem redu in jo povabite na sestanek.
Zagotavlja, da sta oba na isti strani, dokazuje, da spoštujete čas strank, in jim daje možnost, da zastavijo morebitna vprašanja. Prav tako kaže, da ste organizirani in pripravljeni ter gradite zaupanje s svojim vodilnim.
Najbolje je, da svoji stranki pošljete vabilo na sestanek ali e-pošto, preden se sestanek zgodi, da jih obvestite o dnevnem redu. Lahko pa to storite med predstavitvijo v klicu. Če uporabljate orodje za avtomatizacijo, lahko ustvarite predloge za svojo e-pošto in vabila na sestanke, ki bodo samodejno vključevala dnevni red.
Preden začnete klic, si vzemite nekaj minut in razmislite o tem, kaj točno želite doseči.
Pomaga vam ostati osredotočen in zagotavlja, da sta obe strani na jasnem, kaj poskušate doseči. Omogoča tudi merjenje, ali je bil klic kasneje uspešen ali ne.
Pred začetkom klica se odločite, kaj želite doseči. Kakšen bi bil za vas najboljši rezultat? Ta cilj lahko omenite med uvodom v razpisu.
Ker je tam zunaj toliko prodajalcev, je bistvenega pomena, da imate jasen in jedrnat način razlage, kaj vas odlikuje.
Pomaga vam, da izstopate od konkurence, vašemu možu olajša razumevanje, kaj vas dela edinstvenega, in vam tako lahko pomaga skleniti več poslov.
Razmislite, kaj vas dela posebnega in kaj lahko ponudite svojim potencialnim strankam, česar ne more nihče drug. Zagotovite, da je vaš UVP pregleden in izstopa od konkurence. Ustvarite lahko tudi predlogo UVP, ki jo boste uporabili za vsak prodajni klic.
Po uvodu se lahko premaknete k srcu razprave – vaši poslovni temi.
Upoštevati morate, da je čas stranke dragocen, zato poskrbite, da boste hitro prešli na bistvo. Prav tako je ključnega pomena, da ostanete osredotočeni na dnevni red, da lahko pokrijete vse potrebne teme v predvidenem času.
Predstavite sebe in podjetje, nato pa na kratko opišite vsebino klica. Omenite lahko tudi vse prejšnje interakcije, ki ste jih imeli s stranko. Ko ste pripravljeni, lahko preidete na naslednjo točko dnevnega reda.
Z odprtimi vprašanji lahko prodajni strokovnjaki v nekaj sekundah izvedo več o svojih potencialnih strankah.
Omogočijo vam, da zberete več informacij o vaših potencialnih strankah in pomagajo vzpostaviti odnos. Prav tako kažejo, da vas zanima več o stranki, in vam lahko pomagajo odkriti morebitne ugovore, ki jih ima.
Izogibati se morate vprašanjem z odgovorom da ali ne. Namesto tega se osredotočite na vprašanja, ki se začnejo s kdo, kaj, kdaj, kje, zakaj ali kako. To daje vašim potencialnim strankam možnost, da manevrirajo s svojimi odzivi – in vam tako zagotovijo več podatkov. Namesto preprostega enobesednega odgovora lahko pridobite vpoglede, ki jih ne bi našli nikjer drugje.
Za nadaljnje raziskovanje odgovorov lahko uporabite tudi dodatna vprašanja.
Če želite ugotoviti, ali bi potencialno stranko morda zanimala vaša ponudba, poiščite več o njenih ciljih in izzivih.
Poleg tega, da vam daje ideje za možne rešitve, vam pomaga oceniti, ali je vaš izdelek primeren zanje ali ne. Prav tako kaže, da vas zanima pomoč strankam pri doseganju njihovih ciljev.
Med klicem postavite vprašanja, ki vam bodo pomagala razumeti njihove poslovne potrebe. Odkriti morate tudi morebitne bolečine, ki jih morda doživljajo. V primeru, da uporabljajo drug izdelek ali storitev, ugotovite, v čem se primerjajo in razlikujejo od vaših.
Razumevanje zahtev vaše stranke vam bo pomagalo bolje postaviti svoj izdelek kot rešitev.
Končno je prišel čas, da predstavite svojo rešitev!
Pogosto je to edina priložnost, da pokažete vse lastnosti svojega izdelka. Prav tako vam daje priložnost, da pojasnite, kako lahko vaš izdelek pomaga stranki, in odgovorite na vsa njihova vprašanja.
Začnite s predstavitvijo svojega izdelka ali storitve, nato razložite, kako rešuje težavo potencialne stranke. Predložite predstavitev ali študijo primera, da pokažete, kako deluje. Ne pozabite imeti pripravljenega cenika ali predloga, da se lahko pogovorite o proračunu in naslednjih korakih.
Tudi če ste vse naredili prav, vedno obstaja možnost, da bo stranka imela ugovore. Ključnega pomena je biti pripravljen, da jih lahko premagate in sklenete posel.
Z razblinitvijo dvomov pokažete, da prisluhnete stranki in ste zainteresirani za obravnavo njenih skrbi. Prav tako lahko podrobno razložite, kako vaša ponudba lajša njihove bolečine.
Potrdite ugovor in nato podajte odgovor, ki pojasnjuje, kako ga lahko vaš izdelek ali storitev obravnava. Če nimate odgovora, bodite iskreni in stranki povejte, da se ji boste vrnili. V tem koraku lahko ponudite tudi popust ali preizkus, da boste premagali njihov ugovor.
Preden lahko sklenete posel, morate določiti, kdo so odločevalci. Tako lahko zagotovite, da govorite s pravimi ljudmi in da razumejo vašo ponudbo.
Brez tega koraka bi lahko izgubili veliko časa, zato bi morali identificirati odločevalce, da zagotovite, da imajo pravi ljudje vse informacije, potrebne za konverzijo.
Med klicem postavljajte vprašanja o tem, kdo je vključen v postopek odločanja. Zahtevajte njihove podatke, da jih boste lahko kontaktirali. Če jih ni na klicu, lahko zahtevate preusmeritev k njim.
Če sprašujete o proračunu potencialne stranke, ste lahko prepričani, da svoje energije ne porabljate za potencialne stranke, ki si ne morejo privoščiti vaših izdelkov ali storitev.
To kaže, da vas zanima delo s stranko in ste pripravljeni prilagoditi svojo rešitev njenim potrebam. Poznavanje proračuna vam pomaga ugotoviti, ali obstaja kakšna prilagodljivost ali pripravljenost za skupno rešitev.
Preprosto vprašajte, koliko je stranka pripravljena porabiti za določeno rešitev. Ugotovite tudi, ali imajo kakršno koli prilagodljivost v svojem proračunu in ali so pripravljeni razpravljati o cenovnih možnostih.
Če želite skleniti posel, morate določiti časovni okvir za veljavnost ponudbe.
Nastavitev časovnega okvira kaže, da ste pripravljeni delati v okviru njihovega urnika. Vašim potencialnim strankam daje tudi občutek nujnosti, tako da bodo čutili potrebo po odločitvi.
V svoj predlog ali cenik vključite datum, do katerega velja ponudba. Določite lahko tudi rok, ko se morajo odločiti, ali želijo nadaljevati ali ne.
Prepričajte se, da lahko vaš izdelek ali storitev zadovolji posebne potrebe stranke, preden sklenete posel.
Vašim strankam pokažete, da ste pripravljeni sodelovati z njimi. Prav tako vam pomaga odkriti, ali imajo kakršne koli zahteve ali omejitve, s čimer zagotovite, da bo vaš izdelek ali storitev izpolnila njihove potrebe.
Med klicem zastavite vprašanja o tem, kaj iščejo pri rešitvi. Upoštevajte, kaj potrebujejo in ali lahko vaš izdelek v celoti zadosti tem zahtevam.
Ko sklepate posel, je koristno ponuditi individualni pristop. To kaže, da ste pripravljeni dolgoročno sodelovati s stranko.
Dokazuje vašo zavezanost določenemu sodelovanju. Podpira tudi prilagajanje vaše rešitve glede na njihove potrebe, s čimer jim sporoča, da vas zanima iskanje načina za sodelovanje kot partnerji v prihodnosti.
V svoj predlog ali cenik vključite razdelek o tem, kako boste delali in imeli obojestransko korist od sodelovanja. Omenite lahko tudi, kako boste med postopkom na voljo za odgovore na vprašanja in kaj lahko prilagodite.
Pravi način priprave vaše ponudbe bo v veliki meri odločil vaš uspeh.
Dobro pripravljena ponudba po meri pogosto sklene posel hitreje. Prilagajanje ponudb za stranke kaže, da razumete njihove izzive in želite ustreči njihovim potrebam.
Vaša prilagojena ponudba ne sme biti preveč zapletena ali obsežna za stranko. Zato je pogosto koristno, da stvari ostanejo preproste in se osredotočite na poudarjanje nekaj ključnih prednosti, ki najbolj izstopajo. Vključite tudi svoj UVP.
Ko končate klic ali sklenete posel, pošljite stranki sporočilo z zahvalo.
To dokazuje, da cenite njihov posel in njihov čas. Tudi če posla ne zaključite zdaj, bo takšno sporočilo pustilo pozitiven vtis in vam ga lahko pomaga skleniti pozneje.
Lahko jim pošljete e-pošto, napišete pismo ali jih celo pokličete še enkrat. Samo zahvalite se in jim povejte, kako zelo cenite interakcijo.
Če ob prvem klicu ne morete skleniti dogovora, načrtujte nadaljnji obisk.
Ohranjanje stika s stranko vam omogoča, da zgradite odnos in hkrati ostanete na tekočem z njenimi potrebami. Nadaljnji klici dokazujejo vašo zavezanost sodelovanju z njimi in čimprejšnjo sklenitev posla.
Imejte koledar, ki prikazuje vašo razpoložljivost, ter preverite pogostost in kadenco morebitnih klicev. Omenite tudi, da nameravate stranko ponovno poklicati in lahko celo načrtujete točen datum in uro za to.
Ko sklenete posel ali končate klic, vedno prosite za povratne informacije.
Zahtevanje za povratne informacije vam omogoča, da izboljšate svoj prodajni proces. Hitro lahko ugotovite, kje se morate izboljšati in katera področja so dobro pokrita.
Stranki lahko pošljete e-pošto, napišete pismo ali celo še enkrat pokličete stranko. Včasih lahko celo pošiljanje kratke ankete ali vprašalnika z da/ne dobro deluje.
Hladni klic je prodajni klic stranki, ki ni imela predhodnega stika s prodajalcem. Hladne klice običajno izvajajo podjetja, ki prodajajo izdelke ali storitve, ki jih potencialna stranka še ne pozna. Cilj hladnega klica je vzpostaviti odnos s potencialno stranko in spodbuditi zanimanje za to, kar ponuja prodajalec.
Topli klici so namenjeni potencialnim strankam, za katere je bilo ugotovljeno, da jih zanimajo vaši izdelki ali storitve. Morda so že prej izrazili zanimanje, prenesli vsebino z vašega spletnega mesta ali se udeležili dogodka, ki ste ga sponzorirali. Glavni cilj toplega klica je premakniti potencialno stranko navzdol po prodajnem lijaku, tako da jo pokličete po telefonu in vključite v pogovor.
Tradicionalni prodajni klic je srečanje med prodajalcem in potencialno stranko. Tradicionalni prodajni klici se običajno izvedejo potem, ko je bilo ugotovljeno, da se potencialna stranka zanima za vaš izdelek ali storitev, cilj pa je skleniti posel in opraviti prodajo.
Načrtovanje pred klicem:
Med klicem:
Zapiranje:
Če želite strukturirati prodajni klic, morate vedeti, kakšni so vaši cilji. Običajno obstajata dve vrsti ciljev: odkrivanje in prepričevanje. Cilji odkrivanja vključujejo izvedeti več o stranki in njenih potrebah, medtem ko cilji prepričevanja vključujejo poskušanje prepričati, da nekaj kupi od vas. Ko poznate svoj cilj, morate pripraviti strukturo za klic, ki vam bo pomagala pri doseganju tega cilja. To običajno vključuje postavljanje vprašanj in nato pozorno poslušanje odgovorov. Pazite, da potencialne stranke ne zasipate s preveč vprašanji hkrati, saj je to lahko preobremenjeno in jih lahko odvrne od poslovanja z vami. Vzemite si čas in pustite, da pogovor teče naravno.
Štiri vrste prodajnih klicev so predstavitveni klici, predstavitveni klici izdelkov, klici glede ugovora glede cene in zaključni klici. Predstavitveni klic je vaša priložnost, da sebe in svoje podjetje predstavite potencialni stranki. Predstavitveni klic izdelka je vaša prodajna priložnost, da stranki pokažete, kako ji lahko vaš izdelek koristi. Klic o ugovoru glede cene je vaša priložnost, da obravnavate morebitne pomisleke stranke glede stroškov vašega izdelka. In zaključni klic je vaša priložnost za prodajo, tako da pridobite zavezo stranke.
Preglejte ga pred vsakim klicem, da se prepričate, da pokrivate vse potrebne teme in spremljate svoj napredek. Koristno je, če pregledate zapiske iz prejšnjih klicev, da vidite, kaj je delovalo dobro in kaj ne.
Cilj katerega koli prodajnega klica bi moral biti vzpostaviti odnos s potencialno stranko, prepoznati njene potrebe in nato ugotoviti, ali jih lahko vaš izdelek ali storitev zadovolji.
Čarobne formule za pripravo na prodajne klice ni, lahko pa naredite nekaj stvari, da se pripravite na uspeh. Najprej raziščite svojo potencialno stranko. To vam bo pomagalo prilagoditi vašo prodajno predstavo njihovi specifični situaciji. Drugič, vadite svoj naklon, dokler ne postanete samozavestni in se z njim počutite udobno. Nočete zveneti, kot da berete iz scenarija, zato si raje zapomnite ključne točke in točke, kot pa besedo za besedo. Prav tako morate biti pripravljeni odgovoriti na vsa vprašanja, ki jih lahko stranka zastavi.
Predstavite se in pojasnite, kaj počnete. Poskrbite, da boste stranki dali dovolj informacij, da bo razumela, kaj prodajate, vendar ne toliko, da bi se počutila preobremenjeno. Bodite prijazni in osebni. Imejte na voljo nekakšno otvoritveno ponudbo ali popust, da pritegnete potencialne stranke, ki so morda neodločne glede nakupa.
Pojasnite s programsko opremo za interakcijo s strankami
Odkrijte najboljšo programsko opremo za interakcijo s strankami v letu 2022 z LiveAgent! Zagotovite prilagojeno podporo na vseh stičnih točkah brez namestitvenih pristojbin in kreditne kartice. Začnite 14-dnevni brezplačni preizkus in izboljšajte izkušnjo svojih strank preko več kanalov. Poskusite LiveAgent danes!
Vpogled v podatke vstopnice/stranke (CRM)
Odkrijte, kako LiveAgentov CRM sistem izboljša vašo prodajo in podporno službo z učinkovitim vpogledom v podatke strank. Shranjujte vse pomembne informacije, pregledujte prejšnje vstopnice in dodajajte zaznamke ter prilagodite polja za shranjevanje dodatnih podatkov. Preizkusite brezplačno in dvignite kakovost vaše komunikacije na višjo raven!
Povečajte sodelovanje z LiveAgent
Povečajte angažiranost strank z LiveAgent! Odkrijte, kako s prilagojeno podporo in izboljšano uporabniško izkušnjo lahko pridobite konkurenčno prednost. Naučite se meriti angažiranost in povečajte povprečno vrednost naročil ter stopnjo ponovnih nakupov. Prijavite se za brezplačno preskusno različico in začnite izboljševati izkušnjo svojih strank še danes!
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Naša spletna stran uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe te strani soglašate z uporabo piškotkov, kot je navedeno v našem pravilnik o zasebnosti in piškotkih.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team