Danes je na trgu veliko/razpoložljivih podobnih izdelkov. Storitve za stranke so postale pravi razlikovalnik blagovnih znamk v panogah tako v B2C kot B2B sektorjih. Podjetje, ki želi uspeti, se mora osredotočiti na zadovoljstvo strank. Ker so posledice lahko res škodljive. Kaj je torej slaba storitev za stranke in kako se ji lahko izognete?
Slaba storitev za stranke vpliva na podjetja
Ignoriranje potreb strank in zagotavljanje slabih izkušenj s storitvami na koncu povzročijo odhod strank h konkurenci. To je potencialno najhujša napaka pri storitvah za stranke, ki jo lahko naredi podjetje. Raziskava o stanju globalnih storitev za stranke Microsoft 2018 je pokazala, da je 61% potrošnikov zamenjalo blagovne znamke. To je posledica slabe storitve za stranke. Posledično slaba storitev vodi v izgubo prihodkov in nižji dobiček. Po poročilu Serial Switchers slaba storitev za stranke stane podjetja več kot 75 milijard dolarjev na leto.
Podjetja, ki ne zagotavljajo kvalitetnih storitev za stranke so v nevarnosti, da bodo izgubila ne le trenutne, ampak tudi potencialne stranke. Negativne izkušnje od ust do ust lahko imajo katastrofalen vpliv na spletni ugled podjetja, zaradi česar bodo potencialni kupci iskali storitve drugje. Po istem poročilu NewVoiceMedia po samo eni slabi izkušnji s storitvijo; 20% anketiranih bi objavilo spletno oceno. Drugih 20% bi se pritožilo prek družabnih medijev, 8% pa bi prijateljem in sodelavcem reklo, naj tega podjetja ne kontaktirajo.
Slaba storitev za stranke vpliva na vse vidike poslovanja. Prav tako lahko prispeva k izgubi zaposlenih na delovnih mestih. Zaradi vsakodnevnega spopada z nezadovoljnimi strankami je delo bolj stresno in sčasoma vodi do izgorelosti. Posledično visoka fluktuacija zaposlenih dodatno škoduje ugledu podjetja in ustvarja dodatne stroške za zaposlovanje in usposabljanje novih agentov.
Česa se morate izogibati, da preprečite slabo storitev za stranke?
Ignoriranje zahtev po storitvah
Popolno ignoriranje zahtev po storitvah je najhujša napaka storitev za stranke, ki jo naredi veliko podjetij. Poročilo o merjenju storitev za stranke kaže, da se 62% podjetij ni odzvalo na zahtevo strank po storitvah. Poleg tega 90% podjetij ni sporočilo strankam, da so prejeli njihovo e-mail sporočilo.
Nerazreševanje težav
To, da med prvim stikom ne rešite težave ali je sploh ne zmorete rešiti, je še ena velika bolečina za potrošnike. 62% anketirancev je moralo večkrat poskusiti rešiti svojo težavo s povpraševanjem. Vendar pa je skoraj vsak deseti potrošnik navedel, da njihova težava ni bila nikoli rešena, kot je navedeno v poročilu o izkušnjah storitev za stranke skupine Northridge.
Dolgi čakalni časi
Potrošniki sovražijo čakanje, ko se obrnejo na podporo. Raziskava stanja izkušenj strank Genesys je pokazala, da je skoraj polovica potrošnikov pripravljena čakati med 1-3 minutami. 30% jih je pripravljenih čakati med tremi in petimi minutami. In le nekaj več kot 10% jih je pripravljenih čakati več kot pet minut.
Slabo znanje zaposlenih
Nepoučeni zastopniki za stranke so postali velik vir frustracij za potrošnike. Po Microsoftovih navedbah so stranke pomanjkljivo znanje predstavnika označile za najbolj frustrirajoč vidik storitev za stranke. Druga je, ko se morajo stranke ponavljati.
Pomanjkanje manir in bontona
Ena sama negativna interakcija z uslužbencem, ki izkazuje neprimerno vedenje, slabe manire in neprijazen odnos, ne vodi le v slabe izkušnje strank, ampak tudi v odvračanje. Po poročilu New Voice Media 42% potrošnikov neha podpirati blagovne znamke, ker jih odvrne nesramno ali nezainteresirano osebje, kar je še ena najhujša napaka pri storitvah za stranke.
5 glavnih vzrokov za slabo storitev za stranke
1. Zaposlovanje napačnih ljudi
Kakovost storitev za stranke, ki jih ponuja podjetje, je v veliki meri odvisna od ljudi, ki so najeti za to delo. Zato je pomanjkanje pravih zaposlenih glavni razlog za slabo storitev za stranke. Poleg usposobljenosti, ustreznih izkušenj in spretnosti bi morali imeti servisni zastopniki; pravilen odnos, miselnost in naravno strast do pomoči ljudem.
2. Pomanjkanje pravega izobraževanja
Neizurjeni zaposleni ne bodo mogli nuditi odličnih izkušenj s storitvami. Pomanjkanje ustreznega znanja o izdelkih/osnovnih veščin za pomoč strankam se bo pokazalo v zmanjšanem zadovoljstvu strank. Predstavnike storitev je treba uskladiti s cilji podjetja in jih opremiti s primernimi orodji za dobro opravljanje svojega dela.
3. Pomanjkanje zainteresiranosti zaposlenih
Zelo pogosto je slaba skrb za stranke posledica pomanjkanja truda agentov za pomoč strankam. To je lahko posledica pomanjkanja angažiranosti in motivacije zaposlenih. Nezainteresirani zaposleni na prvi fronti so manj navdušeni in manj verjetno bodo ustvarili čustvene povezave s strankami.
4. Izgorelost zaposlenih
Izgorelost zaposlenih je lahko posledica stresnega delovnega okolja, preobremenjenosti, nizke morale ali slabega vodenja. To lahko vodi do manjše učinkovitosti, nižje produktivnosti in slabega sodelovanja s strankami. Tudi najbolj izkušeni servisni zastopniki ne morejo zagotoviti odličnih storitev, če trpijo zaradi izgorelosti na delovnem mestu.
5. Nerazumevanje pričakovanj
Današnji digitalno povezani, tehnološko podkovani, zelo zahtevni potrošniki si želijo takojšnje, učinkovite in vsekanalne storitve za stranke na vseh stičnih točkah. Nerazumevanje pričakovanj strank in njihovo neupoštevanje neizogibno povzroča slabe izkušnje s storitvami za stranke. Tako ustvarja nezadovoljne stranke, ki širijo naokrog slab glas.
5 slabih ponudb storitev, ki si jih morate zapomniti
“Potrebujete mesece, da najdete stranko … nekaj sekund, da jo izgubite.”
Vince Lombardi – trener ameriškega nogometa in izvršni direktor nacionalne nogometne lige
“Če ne strežite stranki, je vaša naloga služiti nekomu, ki bo.”
Jan Carlzon – Direktor SAS Group
»Če v fizičnem svetu naredite stranke nezadovoljne, bodo morda povedale šest prijateljem. Če naredite stranke nezadovoljne na internetu, lahko vsaka pove 6.000. “
Jeff Bezos – Predsednik Amazon
“Novice o slabi storitvi dosežejo dvakrat toliko ušes kot pohvale za dobre storitvene izkušnje.”
Timi Nadela – Podjetnik, avtor
“Če ne boste skrbeli za svojo stranko, bo vaš konkurent.”
Bob Hooey – Avtor 30+ publikacij o podjetju, vodstvu in kariernem uspehu
Odkrijte sami
Uporabite znanje v praksi tako, da preizkusite vse, kar se naučite na naši academiji prav v LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Kako odgovoriti na zahtevo stranke
Odkrijte 7 ključnih nasvetov za učinkovito odzivanje na zahteve strank in izboljšajte svojo komunikacijo. Naučite se zagotoviti potrebne informacije, izogniti se nepotrebnim zapletom in uporabljati jezik stranke. Preberite, kako vljudno postavljati vprašanja in oblikovati pomembne informacije za boljše zadovoljstvo strank. Razmislite o brezplačni uporabi platforme LiveAgent za podporo strankam in izboljšajte svoj poslovni ugled!
Večkanalna storitev za stranke
Večkanalna storitev za stranke zagotavlja brezhibno podporo na vseh kanalih, kar izboljšuje izkušnje strank, prepoznavnost blagovne znamke in zmanjšuje odliv strank. Spoznajte prednosti večkanalnih storitev, kot so avtomatizacija in prihranek stroškov, ter odkrijte najboljše prakse za izboljšanje zvestobe strank. Prijavite se za brezplačno preizkusno različico LiveAgent in dvignite raven svoje podpore strankam.
Odkrijte, kako izboljšati storitev za stranke z uporabo napredne programske opreme, ki zagotavlja izjemne izkušnje in gradi pozitivne odnose. Preizkusite LiveAgent z več kot 180 funkcijami za brezplačno nadgradnjo vaših storitev. Razumejte pomembnost in različne vrste programske opreme ter vključite ključne funkcije za uspeh v sodobnem poslovnem okolju.